Informatie

Zes jonge, hoog opgeleide vrouwen hebben ieder een droom: ze willen de top van het Nederlandse bedrijfsleven bestormen. Ze zijn ambitieus, gedreven en getalenteerd. Maar voor vrouwen liggen de kansen anders dan voor mannen. In een zesdelige serie legt de NTR de oorzaken bloot en onderzoekt mogelijke oplossingen.

In het tweede seizoen van Bonte Vrouwen worden zes jonge vrouwelijke talenten met ambities gevolgd. Zij nemen de kijker mee in hun persoonlijke verhaal, hun dilemma’s en hun successen. Een breed palet aan bedrijven en organisaties geeft tegelijk een kijkje in de keuken. Hoe zit het met hun diversiteitsbeleid? Zo volgen we vrouwen bij een beursgenoteerde onderneming (Delta Lloyd), het Zweeds-Nederlandse bedrijf Vattenfall Nuon, een advocatenkantoor (Norton Rose Fulbright), een wetenschappelijke onderwijsinstelling (VU), een zelfstandige bestuursorganisatie (Kadaster) en een echte bèta onderzoeksinstelling (natuurkundig instituut AMOLF).

Rolmodellen
Een krachtig rolmodel dat door het glazen plafond heen is gebroken, neemt het talent mee in de wereld van boardrooms en directieraden. Deze topvrouwen hebben al ingrijpende keuzes gemaakt waar de talenten hun voordeel mee kunnen doen. Hoe om te gaan met dilemma’s als onzekerheid en profileringsangst? De kijker krijgt zo een idee hoe het komt dat er nog steeds zo weinig vrouwen in de bovenste lagen van het bedrijfsleven en de universiteiten te vinden zijn.

Bonte Vrouwen is een productie van Netwerk6 produkties in samenwerking met NTR.
Deze productie kwam tot stand met steun van Stichting EZVN.