Interactieve Jheronimus Bosch wereldwijd succes

Jeroen Jheronimus Bosch Nieuws

De interactieve NTR-documentaire Jheronimus Bosch, de tuin der lusten is opgepikt door het grootste internetforum van de wereld: Reddit.com. Mede hierdoor is de site echt VIRAL gegaan: binnen twee weken heeft de De tuin der lusten al 300.000 unieke bezoekers gehaald. De site is op dit moment in de Verenigde Staten het populairst, daarna in Nederland, Engeland en Canada. Ook Japan heeft zich aangesloten. Het regent duizenden enthousiaste reacties op social media.

De tuinderlusten-jheronimusbosch.ntr.nl biedt de bezoeker de mogelijkheid om tot in de kleinste details in te zoomen op het beroemde drieluik. Je kunt vrij door het schilderij navigeren om zelf de verhalen achter de taferelen te ontdekken, of de audiovisuele rondleiding volgen met de stem van Midas Dekkers. Jongeren nemen de Klokhuis-tour door het schilderij, met de stem van presentatrice Nienke de la Rive Box. Ook is er een Engelstalige versie. Zo kan een breed publiek van zeer dichtbij kennismaken met de mysterieuze symboliek uit de wereld van Jheronimus Bosch.

NTR Internet & Innovatie, Het Uur van de Wolf en Pieter van Huystee Film ontwikkelden de interactieve documentaire in samenwerking met NPO. Bureau Q42 was verantwoordelijk voor de techniek. De soundscape werd gecomponeerd door Paul M. van Bruggen.

Samen met de documentaire  ‘Jheronimus Bosch, geraakt door de duivel die te zien was op maandag 8 februari in het NTR-programma Het Uur van de Wolf (ook terugkijken) en een Virtual Reality-project rond Jheronimus Bosch dat Pieter van Huystee momenteel ontwikkelt, vormt de ‘interactive’ De Tuin der Lusten een transmediaal drieluik.
Meer informatie over dit drieluik is te vinden op: jheronimusbosch.ntr.nl

Datum van dit bericht: woensdag 10 februari 2016

Meer nieuws